PROCEDURA PRACY LOGOPEDY W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 32 JAŚ I MAŁGOSIA
1. Przygotowanie list imiennych dzieci w celu uzyskania zgody rodziców na udział ich dziecka w przesiewowych i pogłębionych badaniach logopedycznych na dzień 1 września.
2. Rodzice wyrażają zgodę na przeprowadzenie przesiewowych badań logopedycznych ich dzieci na terenie placówki, składając podpis na właściwej liście na pierwszym zebraniu dla rodziców lub w innym dogodnym terminie, jak najszybciej jest to możliwe.
3. Przedstawienie się przez logopedę rodzicom oraz przedstawienie oferty pomocy logopedycznej. Omówienie zasad współpracy pomiędzy logopedą a rodzicami na pierwszym zebraniu dla rodziców.
4. Obserwacja i badania mowy dzieci w szkole we wrześniu.
5. Tworzenie listy nowych dzieci, które powinny znaleźć się pod opieką logopedy do końca września.
6. Badania kontrolne mowy dzieci objętych terapią logopedyczną w roku poprzednim.
7. Kwalifikacja do kontynuacji terapii logopedycznej we wrześniu.
8. Ustalenie pełnej listy dzieci na koniec września.
9. Podpisanie zgody na udział dziecka w terapii logopedycznej i zawarcie kontraktu dotyczącego zasad współpracy logopedy z rodzicami. Czynności te obowiązują również rodziców dzieci, dla których przewidywana jest kontynuacja terapii logopedycznej.
10. Rozpoczęcie terapii logopedycznej niezwłocznie po zawarciu kontraktu z rodzicami.
11. Systematyczna terapia logopedyczna realizowana na terenie placówki i przekazywanie ćwiczeń logopedycznych do utrwalania w domu przy cyklicznych konsultacjach z rodzicami.
12. Zakończenie terapii logopedycznej w danej placówce następuje, gdy:
– dziecko mówi poprawnie;
– długotrwała (powyżej trzech lat) terapia logopedyczna nie przynosi poprawy mowy;
– pomimo podejmowanych przez logopedę działań rodzice nie włączają się do współpracy,a mowa dziecka nie ulega poprawie (decyzja podjęta w porozumieniu z dyrektorem przedszkola);
– dziecko zmieni placówkę na inną;
– rodzice zrezygnują z terapii logopedycznej prowadzonej w przedszkolu (rezygnacja w formie pisemnej).